Basisschool De Diamant - Baarlo

De Diamant

Basisschool De Diamant is ontstaan uit een fusie tussen De Bolleberg en Panta Rhei. De naam is bedacht door een van onze leerlingen en symboliseert het feit dat elk kind uniek is. Door een diamant in het juiste licht te houden zal deze gaan schitteren en glanzen. Zo zien wij het ook als onze taak om te zorgen voor het juiste licht zodat onze leerlingen kunnen gaan schitteren en glanzen.

Wij geven inhoud aan ons onderwijs vanuit de normen en waarden die horen bij de katholieke grondslag. Wij vinden het belangrijk om op een respectvolle manier om te gaan met iedereen om ons heen.

De Diamant maakt deel uit van Kerobei. Kerobei is een stichting die primair onderwijs verzorgt in Baarlo, Beesel, Belfeld, Blerick, Maasbree, Reuver, Steyl en Tegelen. Tot de stichting behoren 18 scholen, waarvan 2 scholen voor speciaal basisonderwijs en 1 school voor voltijds dagonderwijs voor hoogbegaafden.