Basisschool De Diamant - Baarlo

Waar wij voor staan - onze kernwaarden

Het is de ambitie van Kerobei dat:

-      ieder kind graag naar school gaat;

-      ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Vanzelfsprekend sluiten wij als school hier volledig op aan. In het fusieproces (schooljaar 2016-2017) zijn we op zoek gegaan naar het beste uit twee werelden, die van De Bolleberg en van Panta Rhei. De teams van de fusiescholen hebben elkaar gevonden in de gedeelde passie voor onderwijs, kinderen en samenwerking met ouders. De Diamant is er voor ieder kind in Baarlo. Om dit waar te maken hebben we vijf kernwaarden vastgesteld die leidend zijn voor de inrichting van ons onderwijs.

Deze vijf kernwaarden zijn:

1.    Ik mag er zijn

2.    Ik mag het verschil maken

3.    Ik mag het zelf doen

4.    Ik mag groeien en bloeien

5.    Ik mag bezig zijn met morgen

De Diamant staat midden in het dorp, letterlijk en figuurlijk. Vanuit het beeld dat kinderen zich altijd en overal ontwikkelen, is ons aanbod breed en integraal. We werken intensief samen met lokale partners vanuit een gezamenlijke gedrevenheid om kinderen alle kansen te geven het beste uit zichzelf te halen. We creëren een gemeenschap waar kinderen, professionals en ouders samen leren, samen leven en samen werken. Een gemeenschap waarin we leren wat het betekent om verantwoordelijkheid te dragen en onderdeel te zijn van een groter geheel. Een gemeenschap waar maatwerk de standaard is.

Samen met onze partner Hoera Kindercentra bouwen we door aan een integraal kindcentrum zodat we een doorgaande lijn creëren voor kinderen van 0 tot 12 jaar. In een stevig pedagogisch fundament zijn onze kernwaarden verankerd:

SAMEN, DIVERS EN PROFESSIONEEL!